Aquesta setmana hem estat veient algunes de les diferents experiències Tics a l’aula. Hem estat veient aspectes importants, com l’organització de l’aula, per exemple.
Quan
volem fer una activitat a l’aula d’informàtica, el més comú és que la classe
esté disposada igual que una classe habitual. És una errada. En una classe de
informàtica, normalment, la pissarra no és el més important. És per això que el
més pràctic seria disposar la classe en forma de ferradura, de manera que el
principal recurs siga l’ordinador de cada alumne.
Hem estat
veient diferents recursos tics i els aspectes pedagògics necessaris per a
utilitzar-los.
El primer
que hem de saber és que ha de ser el docent el primer que estiga format en el
tema de les Tics, per tal de que siga pràctic per als seus alumnes. Hi
ha diversos tipus de competències que, totes juntes conformen les capacitats
que ha de tenir el professorat segons el model TPACK. Estes són:
• Coneixement tecnològic (Technology Knowledge, TK): Coneixement de
tot tipus de tecnologia, no sols la informàtica.
• Coneixement Disciplinar (Content Knowledge, CK): abarca els
coneixements en relació a la materia disciplinar.
• Conocimiento Pedagògic (Pedagogical Know - ledge, PK): es
correspon con los mètodes y processos d’ensenyança e inclou coneixements sobre
la gestió i organizació del aula, anàlisi i planificació curricular y el aprenentatge
del alumne.
La tarea
que ens han encomanat a nosaltres ha sigut crear una activitat Tic.
La meua
particularment, ha sigut en el aula de informàtica, utilitzant el programa
matemàtic Wiris.
Els
alumnes utilitzaran aquest recurs per a comprendre millor com funcionen els
sistemes d’equacions lineals, i hauran de saber diferenciar-los segons el
nombre de solucions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario